COCA-COLA

IDEAAL//

Meer inclusiviteit en diversiteit binnen en buiten de organisatie

Veel organisaties zijn (opnieuw) aan het denken gezet over hun inclusiviteitsbeleid naar aanleiding van 'Black Lives Matter'. 

 

Coca-Cola zet zich al jaren in voor meer inclusie binnen hun organisatie en daarbuiten. Hoe verhoud je je als team en organisatie tot zo'n maatschappelijke discussie? Hoe kun je jouw organisatie inclusiever maken? En wat is daarvoor nodig?

Onze rol

1/1

Onder leiding van Firma Twist is het Leadership Team in gesprek gegaan over dit thema in een aantal (digitale) sessies. 
 

Wat kan HR doen op het gebied van werving & selectie? Hoe kan marketing bijdragen aan de diversiteits-doelstellingen? Hoe voorkomen we stereotype beelden in onze campagnes? Waar moet het culture team aan denken en hoe kan het leadership team een voorbeeld zijn voor de rest van de organisatie? Allemaal vragen waarover we met het team in gesprek zijn gegaan. Open en transparant in een veilige setting.

 

De sessies hebben als resultaat concrete doelen en vervolgacties voor de komende jaren opgeleverd. En het gesprek erover blijft aan de orde van de dag, binnen de organisatie, maar ook met een diverse groep mensen, organisaties en gemeenschappen van buiten het bedrijf. Zo werken ze samen aan een inclusieve organisatie. 

Wegens succes blijft Firma Twist ondersteuning bieden bij de organisatie van de Open sessies georganiseerd door Coca-Cola. Voor de sessie van 30 maart 2021 hebben we het programma gemaakt en verschillende sprekers gevraagd om aan te sluiten met als onderwerp: 'Hype of maatschappelijke verandering? De rol van merken in vraagstukken over diversiteit en inclusie.'