IDEAAL//

Het hervormen van het beloningsbeleid

De beloningen van bestuurders van de grote bedrijven in binnen- en buitenland is een punt waar we niet over uitgepraat raken. Terwijl de wereld zich steeds meer bewust is van maatschappelijk verantwoord ondernemen, is de bestuurlijke beloning nog steeds gelinkt aan de financiële bedrijfsresultaten binnen een periode van één tot drie jaar.

Reward-Value_video15-scaled.jpeg

En voldoet daarmee vooral aan de belangen van de aandeelhouder, - terwijl andere stakeholders, werknemers, leveranciers, klanten, maar ook brede maatschappelijke belangen – weinig aandacht krijgen. Hoe kan je je als bestuurder committeren aan en inzetten voor maatschappelijke uitdagingen als je enkel wordt afgerekend op je financiële prestaties?

Reward Value zag dit ook en deed onderzoek naar hoe het anders kan. Reward Value werkt sindsdien aan een hervorming van beloningsbeleid dat brede maatschappelijke waardecreatie ondersteunt en de beweging versnelt naar een economie waarin niet alleen oog is voor welvaart, maar ook voor welzijn en het milieu. In nauwe samenwerking met wetenschappers, institutioneel beleggers, onderzoekers, partners en filantropen over de wereld.

Onze rol

Firma Twist ondersteunt Reward Value in het ontwikkelen en uitrollen van de communicatiestrategie en het valoriseren en implementeren van hun waardevolle onderzoeken en de inzichten die daaruit komen.